sobota 29. prosince 2012

Hunger Games 1. část Aréna smrti - Suzanne Collins

     Krásný večer,

rozhodla jsem se založit novou rubriku a to Recenze knih. Jelikož moc ráda čtu a řekla bych, že čtu hodně, ráda bych se s Vámi podělila o dojmy z knížek, které jsem přečetla. Teď teda tolik času nemám, ale i tak se této rubrice občas hodlám věnovat :)

     První knížkou je trilogie Hunger Games a to část Aréna smrti. Tento díl už byl zfilmován, ale já ho před přečtením knížky neviděla.

O čem knížka je?
     Knížka se řadí do žánru sci-fi. Vždycky říkám, že sci-fi nemám ráda, ale když si to tak uvědomím, je to můj nejčtenější žánr - zajímavé :) Teď už k obsahu. Knížka vypraví o dvanácti chudých podrobených krajích, které řídí velké bohaté město-Kapitol. Každý z krajů má za úkol výrobu určitých produktů nebo služeb, které slouží k tomu, aby zásobovaly právě Kapitol. Hlavou kapitolu je podlý prezident Snow, který se tedy spíš projevuje v dalších dvou dílech. Hlavní hrdinka Katniss žije ve Dvanáctém kraji, jež má za úkol obstarávat uhelné doly. Hlavní myšlenkou knihy jsou Hladové hry (Hunger Games), které pořádá Kapitol jako výstrahu vzbouřencům, které před 74-lety vyvolali vzpouru. Kapitol proto jeden kraj - Třináctý úplně srovnal se zemí. Hunger games spočívají v tom, že každý kraj každý rok musí obětovat jednoho chlapce a jednu dívku ve věku mezi 12-18 lety. Celkem je tedy 24 vyvolených, kteří se spolu utkají v Aréně smrti. Vítěz, který jako jediný přežije získá doživotní rentu a slávu.
     Za dvanáctý kraj je vybrána dívka Prim, což je mladší sestra Katniss a pekařův syn Peeta. Katniss se ale za svou sestru nabídne jako dobrovolník. Katniss a Peeta putují do Kapitolu, aby se připravili na Arénu smrti. Po pár týdnech jsou vysláni do Arény, aby bojovali o život s ostatními splátci. Zde je čekají různá dobrodružství a nelehké situace, které jsou v knížce skvěle popsány. Peeta a Katniss si spolu budují zvláštní pouto, které přinese překvapivý konec. Nechci ale prozrazovat vše, aby jste si knížku mohli také přečíst a byli překvapení :)
     Nakonec jen napíšu, že v knize nechybí ani milostná trojúhelník mezi Katniss, Peetou a Hurikánem, což je Katnissin kamarád z Dvanáctého kraje.

Můj názor
     Knížka je skvěle napsaná. Hltala jsem slovo od slova. Autorka vše popisuje, tak, že vám fantazie pracuje na plné obrátky. Knížku jsem zvládla za dva večery a ihned se vrhla na další díl :) V ději Vám záměrně neprozrazuji vše, protože to sama nemám ráda :) Každopádně, pokud máte rádi akci, nějakou tu romanci a napínavé čtení, tahle knížka je ideální :)

Srovnání s filmem
     Film jsem viděla až po přečtení knihy a musím říct, že mě tak úplně nezklamal, jak to po přečtení knížky a následnému shlédnutí filmu občas bývá. Film byl ale na můj vkus moc rychlý nebo jak to říct. A výběr hlavních hrdinů se mi také moc nezamlouvá, zejména Peetu jsem si představovala mužnějšího :))
   
     Každopádně kniha je výborná, už jsem u třetího dílu a budu moc smutná, až vše dočtu :)

¨
Knihu mám jako e-book, proto ilustrace

Bubble :)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář <3